A Tátra-csúcs luxusa egy ötvenes évekbeli presszóban
Nem azon múlik-e az igazság, hogy kinek a szemszögéből nézzük az eseményeket? Tényleges és társas magány, ifjonti rivalizálás Rakovszky Zsuzsa novelláskötetében.
Nem azon múlik-e az igazság, hogy kinek a szemszögéből nézzük az eseményeket? Tényleges és társas magány, ifjonti rivalizálás Rakovszky Zsuzsa novelláskötetében.
A gonosztettek forrása az is lehet, ha nem nézünk szembe a realitásokkal – vonja le a következtetést a véres véget ért münsteri anabaptista királyság történetéből Rakovszky Zsuzsa, aki erről írta Az idők jelei című új regényét.
Idén a tizenötödik évét ünnepli az Aegon Irodalmi Díj, amelynek a shortlistje évről évre az egyik leginkább várt könyves lista. Ha a járványhelyzetből adódó kényszerű bezártságot a korábbi díjazottak műveivel szeretné tartalmasabbá tenni, itt az ajánlatunk.
Az idén alapított Libri irodalmi díj első kitüntetettje Rakovszky Zsuzsa, akit 2015-ben megjelent Fortepan című verseskötetéért jutalmazott a szakmai zsűri. A Libri elismerése után pár nappal a Wessely László műfordítói díjat is megkapta a főként angol és amerikai irodalmat magyarító író-műfordító. Vele beszélgettünk a könyv születéséről, a múlthoz és a tárgyakhoz való ragaszkodásáról.
A Libri által idén alapított díj az előző év legjobb szép- és tényirodalmi könyveit díjazta. A zsűri az első évben egy verseskötetet, a közönség egy 600 oldalas regényt díjazott.
Tizenegyedik alkalommal ítélték oda az ország legjelentősebb magán-irodalmi díját, az Aegon Művészeti Díjat, amelyet ebben az évben Oravecz Imre verseskötete, a Távozó fa nyert el.